24. august 2017

Hvidovre Fighters tilknytter backen Victor Björkung for den kommende sæson.

Stærkt CV

Svenskeren er blevet udstyret med en kontrakt for indeværende sæson og kommer til Hvidovre med fornemme papirer. Seneste sæson startede han i Timrå og sluttede i Malmø-klubben IK Pantern. Begge tophold i Allsvenskan, Sveriges næstbedste række. Inden da huserede den 24-årige svensker i amerikansk college-hockey for Ohio State University, der tæller blandt de mest anerkendte mandskaber i den højt profilerede NCAA-liga.

”Vi mener, vi har gjort et scoop med Victor Björkung. Han er tiltænkt en væsentlig rolle på og udenfor banen, hvor han på banen skal bidrage med sin ro og erfaring fra et højt niveau. Samtidig opfylder han med sit udviklingspotentiale og sin sult, kriterierne for den spillertype, vi fra dag ét har søgt,” beskriver Jesper Kristoffersen fra klubben.

Justering af truppen

Tilknytningen af den svenske back betyder samtidig, at Hvidovre Fighters har ni spillere med svensk pas i truppen; én for meget i forhold til det tilladte antal i kamptruppen. Klubben har derfor set sig nødsaget til at afslutte samarbejdet med forwarden Martin Svensson. Den unge, svenske forward skal derfor på sen klubjagt.

”Situationen er ambivalent. Vi er enormt glade for tilgangen af en stor profil, men mindst lige så kede af, at vi ikke får belønnet Martin Svensson for en flot sæson i 1.division. Han skal nu ud og finde en ny klub, som han ubetinget bliver en berigelse for. Martin har været en fantastisk spiller for os, der altid har ydet en enorm arbejdsindsats. Vi kan kun give ham de varmeste anbefalinger med på vejen som ishockeyspiller og bestemt også som menneske,” fortæller Jesper Kristoffersen.

Victor Björkung får debut for sit nye hold på lørdag, hvor Hvidovre Fighters drager til DFDS Seaways Arena for at møde Herlev klokken 15.00.

For yderligere information, kontakt:

Jesper Kristoffersen

PR-/Kommunikationsansvarlig

Hvidovre Ishockey Fighters

Nyt fra Facebook

Hvidovre Fighters og Max Nylanders veje skilles

Hvidovre Fighters har fritstillet den svenske forward Max Nylander. Den 21-årige offensivspiller nåede tre kampe for klubben, hvor det blev til en enkelt assist. Matchet mellem Fighters og Nylander blev aldrig den ønskede succes, hvorfor det også gav bedst mening at gå hver til sit.

– Vi må erkende, at Hvidovre Fighters og Max Nylander ikke blev historien, vi havde håbet at fortælle. Derfor har vi valgt at handle hurtigt, så vi kan sondere markedet for en erstatning og Max kan finde sig en ny klub, inden sæsonen er for gammel. Vi ønsker Max alt mulig held og lykke med hockeykarrieren,” fortæller Jesper Kristoffersen fra Hvidovre Fighters.

Hvornår en erstatning er klar, meldes der ikke om, men med nu syv udlændinge i truppen, skal hullet efter Nylander ganske givet findes blandt spillere med fremmed pas.

Siddeplads: kr. 110,- Børn, 70,-

*Ståplads gratis for op til 800 borgere bosiddende i Hvidovre Kommune og indtil 200 Medlemmer af Metal ved forevisning af sygesikring/medlemskort (tillægsbillet siddeplads kr 30,-)
Indgang af Hvidovre Borgere skal være foretaget senest 20 minutter før kampstart. Herefter bliver ubenyttede kommunebilletter sat i løssalg.
Medlemmer af HvIK under 16 år der ikke er bosidende i Hvidovre Kommune kommer gratis ind på samme betingelser som Hvidovre borgere. Dog skal der fremvises dokumentation på medlemskab.

Hvidovre Fighters vs Rødovre Mighty Bulls

september 26, 2017, 7:00pm - september 26, 2017, 10:00pm

Hvidovre Fighters tager imod naboerne ærkerivalerne Rødovre Mighty Bulls i genoplivningen af alle tiders "Old Firm" i dansk ishockey. Entrepriser*: Ståplads: kr. 80,- Børn 40,- Siddeplads: kr. 11...

Hvidovre Fighters vs Rungsted Seier Capital